“We Love Music”

Radio Veronica’s slogan “We Love Music” is een beroerde slogan. Een goede slogan begint nooit met het woord “We” of “Wij” verwijzend naar het personeel van een bedrijf. Sterker nog; het woord “We” of “Wij” hoort niet in een sterke slogan en getuigt alleen maar van creatieve armoede. Snackbarren en Kwalitaria’s gebruiken het woord “Wij” of “We” vaak in hun slogans…..dat kun je hen niet kwalijk nemen maar een mediabedrijf als Veronica zou toch beter moeten weten. Een slechte slogan is net zo schadelijk voor je station als een slecht ochtend of middagprogramma. Was Veronica slim geweest dan hadden ze met alleen “Love Music”. een betere slogan gehad. Maar Veronica is niet slim zo blijkt. Wat is er dan zo slecht aan de Veronica slogan? Hoor ik je denken….De slogan verwijst naar het station en dat ze daar van muziek houden, alsof ze bij Radio10 of Q-Music muziek haten. Het is net zo onzinnig als wanneer een slager “We Love Meat” op zijn etalage plakt. Of de Praxis die “We Love Spijkers en Schroeven” groot op zijn folders afdrukt. Of een schildersbedrijf dat “We Love Behang” op de gevel heeft staan. Het zijn verdomme maar drie woordjes en dan presteer je het nog om er één woord te veel aan te spenderen waardoor alle kracht weg is en het zelfs een beetje erg knullig klinkt. “We Love Music”. Bij Veronica zijn dat ongeveer 800 standaard hits in hun rotatie systeem……De rest vinden ze wellicht kutmuziek bij Veronica.

0